- Títol de la pel·lícula: Copying Beethoven
- Autors:
- Diane Kruger – Anna Holst
- Ed Harris – Ludwig van Beethoven
- Matthew Goode – Martin Bauer
- Phyllida Law – Mother Canisius
- Ralph Riach – Wenzel Schlemmer
- Direcció: Agnieszka Holland
- Guió: Stephen J.Rivele, Christopher Wilkinson
- Música: Ludwig Van Beethoven
- Any: 2006
- Génere: Drama
- Duració: 104 min.
- Argument: Beethoven és un gran compositor que paeix de sordesa. Ha de compondre la seva última sinfonía i, amb l'ajuda d'Anna Holst, ho aconsegueix. Ell li ensenya tot el que sap i l'accepta com a copista. Ella el té com un gran mestre, però creu que és molt obscés i brusc. Tot i així, ella acaba descobrint la seva part més dócil i sentimental.
- Crítica: Aquesta pel·lícula és molt interessant, ja que aporta molts coneixements sobre la vida de Beethoven. Ens explica com vivia, quin era el seu caràcter, les peces que va compondre, quins aparells utilitzava per contraposar-se a la sordesa, com es sentia... La música també juga un paper molt important, perquè cadascuna de les peces que s'escolten estan composades per ell i descriuen o adornen moments clau per donar emoció o captar l'atenció de l'espectador. La seva novena sinfonia és de les més conegudes i, particularment, la que més m'agrada. Té molt de ritme i és fàcil de taralejar. Té un tempo ràpid i molts alts i baixos d'intensitat. L'interpreta tota l'orquestra i es emotiva.
Recomano aquest film per a tot el public d'ESO.
- Anàlisi del moment històric: La pel·lúcula està orientada cap al Romanticisme. Els grans boscos verds i espessos representats al film són una característica fonamental d'aquest període. La natura, la soletat o individualisme, els sentiments religiosos, les emocions, l'amor... en són molt importants i es poden identificar amb el personatge de Beethoven. És molt creient, enamoradís, la natura li és font d'inspiració, és molt solitari, només mira per ell... Totes aquestes característiques s'apropen molt a la realitat i el descriuen al detall.
- Anàlisi de la música: La pel·lícula tracta sobre un gran compositor, Beethoven. Per això, no podien faltar grans peces com:
• Quartet de cordes Nº 15 en La menor: òpera 132. Interpretada pel Quartet Takács.
• Sonata per a violí Nº 7 en Do menor: òpera 30. Interpretada per David Oistrakh i Lev Oborin.
• Quartet de cordes Nº 16 en Fa major: òpera135. Interpretada pel Quartet Takács.
• Sonata per a piano Nº 5 en Do menor: òpera 10. Interpretada per Vladimir Ashkenazy.
• Simfonia Nº 7 en La major: òpera 92. Interpretada per Gewandhaus de Leipzig.
• Simfonia Nº 9 en Re menor: òpera 125 (coral). Interpretada per Lucia Popp, Carolyn
Watkinson, Peter
Schreier i Robert Holl.
• Cadena de quadrants Nº 14 en Do sostingut menor: òpera 131. Interpretada pel Quartet
Takács.
• Gran Fuga en bemoll major: òpera 133. Interpretada pel Quartet Takács.
• Quartet de cordes Nº 9 en Do major: òpera 59. Interpretada pel Quartet Takács.
• Sonata per a piano Nº 32 en Do menor: òpera 111. Interpretada per Vladimir Ashkenazy.
Una de les més boniques i conegudes és la Sinfonia nº7:
No hay comentarios:
Publicar un comentario